Distillation for Ohrenhoch (Spring 2017) consist of an offer of three compositions for your listening consideration. One brand new, one from a year past and a third from past years.
Turn to Black (extract composed for Ended Tymes 2017)
Organ Room (sound for animation 2016)
In Tribute (Funeral March from Zukerkerg 2011-13)
Turn to Black:
After consulting a Ouja board, a set of phonemes materialized.
I plugged them into my talk box and title came out “Turn to Black”.
The sections preceding and appending are sounds from a group of metal pipe glue sniffers in a parking garage, pulsed thru a LFO, and sent back thru a spring reverb. Nature is laid in with wind and woodgrain to complete the diorama.
Organ Room:
A distillation that grew out of a collaboration with artist Bonnie Banks and animated by Kasper. The whole piece was flapped to Osaka via Bird Friend wings in an accompaniment to our physical being in 2016.
In Tribute:
Harkens back to the opening section with a “Grundgestalt” seemingly from the larynx, with added trombone orchestra. Piece grew out of Berlin during 2011 (realized in San Francisco 2013).
Hans Grüsel’s Krankenkabinet
is an ever-changing woodgrain diorama of dark forest characters. Using electronics, field recordings, acoustic instruments, props, costumes and scenery, the ensemble explores the lost Teutonic rites of the past, while stumbling into the failure of the future.
- - - - - -
'Distillation for Ohrenhoch (Spring 2017)' besteht aus einem Angebot von drei Kompositionen für Ihre Hör-Begutachtung. Eine brandneu, eine von vor einem Jahr und eine dritte aus vergangenen Jahren.
'Turn to Black (extract composed for Ended Tymes 2017)'
'Organ Room (sound for animation 2016)'
In Tribute (Funeral March from Zukerkerg 2011-13)'
'Turn to Black':
Nach Konsultation eines Ouijabretts materialisierte sich eine Reihe von Phonemen.
Ich stopfte sie in meine Sprechbox und heraus kam Titel "Turn to Black".
Die vorausgehenden und anhängenden Abschnitte sind Sounds von einer Gruppe von Metallrohr-Leimschnüfflern in einer Parkgarage, durch einen LFO gepulst, und zurückgeschickt durch eine Hallspirale. Natur wurde eingelegt mit Wind und Holzmaserung, um das Diorama zu komplettieren.
'Organ Room':
Eine Destillation, die aus einer Kollaboriation mit der Künstlerin Bonnie Banks erwuchs und von Kasper animiert wurde. Das ganze Stück wurde 2016 in einer Begleitung unserer physischen Wesen via Bird-Friend-Flügel nach Osaka geflattert.
'In Tribute':
Horcht zurück zu dem Eröffnungsteil mit einer 'Grundgestalt' dem Anschein nach vom Kehlkopf, angereichert mit Posaunenorchester. Stück erwuchs aus Berlin während des Jahres 2011 (realisiert 2013 in San Francisco)
Hans Grusels Krankenkabinet
ist ein sich ständig veränderndes Holzmaserungs-Diorama von dunklen Waldfiguren. Mit Hilfe von Elektronik, Feldaufnahmen, akustischen Instrumenten, Requisiten, Kostümen und Kulissen erforscht das Ensemble die verschwundenen teutonischen Riten der Vergangenheit und stolpert in das Scheitern der Zukunft.